23.11.2009 14:07
Nei, KLIMATRUSSELEN er ikke en bløff, dog er den ensidige fokuseringen på CO2 og CO2 reduksjon en større fare for miljøet enn klimatrusselen selv i den forstand at så mange snakker med store ord om noe de har liten kunnskap om.
Dette gjør deg og meg sløve i måten vi forholder oss til trusselen på siden ingen klarer å gi oss ett klart svar. Politikere prøver bevist å slå mynt på miljøet og kommer med tiltak og utspill som gjør at vi helt mister troen på at trusselen har noe med realiteten å gjøre.
Rotet som det vi ser rundt biodisel saken er barre ett lite punkt i universet. Likeledes er Solheims uttalelser i samme sedvanlige stund som bio-skandalen pågår, om at "han står alene i miljøspørsmålet" og "at folk ikke er med". Dette får det hele til å virke som om trusselen er et 'one man show' som en hviss regjering er alene om å bekjempe/forstå og skal ta æren for å redde oss ut av i god gammel Hollywood stil.
Det er ingen vilje til å faktisk også gjøre ting som er til skade for eget parti. Vell og bra med møller, når teknologien en gang er berekraftig nok til å brødfø nasjon etter nasjon, men intill da har vi desverre (ja desverre) kun ett alternativ og det er atomkraft. Atomkraft er sikkert nokk i seg selv med dagens teknologi og alternative brenn-medier en de som før kunne utnyttes til a-bommer. Problemet her er nokk en gang deponering av avfall på en sikker måte, men vi har løsninger som vil fungere i noen hundre år samtidig som man søker bedre metoder.
JA! Klimatrusselen er reell, men den er langt mer omfattende enn det som vi er villige til å ta inn over oss. Den er kanskje også mer reell og dramatisk enn hva vi også er i stand til å forstå. - Vidar (Z)
23.11.2009 14:31
Tja.. Måtte bare få sakt det også (synd det ikke går å redigere poster i, say 5 min etter at de er postet)
Det er ikke slik at jeg her forsvarer WWF eller Klimapanelet. De er politikere hele hurven. Men du og jeg har ett ansvar og kan med egne øyne se hva som skjer rundt oss.
Klimabløffen, slik jeg tolker begrepet er rette mot hva som presenteres som årsak og tiltak av styrende myndigheter i forhold til realiteten.
I og med at disse epostene og dokumentene hvorrav "ett tilfeldigt utvalg"(?? å!) er presentert for oss og frigitt så må man jo tenke konspirasjon om enn ikke på samme måte som vi ofte ser i film/bøker. Det tillogmed uten å bli stemplet som paranoid av den grunn. (sover godt om natten)
For hva er vel bakgrunnen for å undra informasjone og tåkelegge om det ikke var for en skjult agenda?? (noe som jo er kjernen i en konsp. teori). Da må man også spørre seg hvilken agenda. Økonomisk gevinst og politisk makt er vel de eneste jeg kjenner til.
Men, det betyr ikke at selve klimatrusselen er borte, det tror jeg nemmlig ikke, og JA jeg tror at vi som mennesker kan påvirke miljøet om vi vil. Men, problemet er at noen er skruppløse nokk til å slå økonomisk gevinst på det hele (om det er det de vil, da), eller villige til å bruke falske påstander for å snu en neg. utvikling.
Frimurere hele hurven
(nååh, det siste var en spøk... eller?)
- Vidar (Z)
23.11.2009 16:20
Hva som vil skje ved et vippepunkt med rask forværring har vi ikke sett fra Hollywood ennå. De færreste har fantasi. Globalt anarki. Be afraid... kanskje vil noen da bli interesserte i et register over klimaværstinger... men vårt problem er vel at en slik liste ville gjelde så å si hele norges befolkning - unntatt barn... - Frank Jensen
23.11.2009 16:28
At det er en bløff vet jo alle som har litt i skallen, det er bare konformistene...eller populært kallt sauer, som breker i kor og som ikke har den ringeste aneslse om at de "ledes til slakt", åpner noen porten for de, så ser de dumt på deg mens de breker litt for så å følge flokken videre inn på slakterhuset.
Slike mennesker burde egentlig bli fratatt yttingsfriheten...siden de ikke yttrer 'seg' men bare repeterer propaganda som de har memorisert, også tror de at de er smarte he he he, det er så latterlig :D
Men, selv om klimahysteriet er en svindel, så har vi jo reelle miljøproblemer, men det er jo en helt annen sak og en avsporing :)
Men det er jo lett å se at veldig lite blir gjort med det virkelige problemet.
Og det er jo litt underlig når man tenker på alle de pengene som blir betalt i "miljøskatt"....hvor går disse pengene? Hvordan hjelper det på miljøet at man betaler skatt....åhhh, unnskyld konformist, jeg vet jo svaret du har pugget og kan utenatt, ved miljøskatt så begrenser man bruket av evt miljøskadelig "aktivitet".
Ser du, jeg kan regla jeg også, men jeg tror ikke på den, tenk selv. Hvor mye penger har skiftet hender i såkalt "miljø-avgift", hvor har de gått og hvor mye blir brukt på reell miljø arbeid (og da snakker jeg ikke om lønn til "miljø bevegelser")?
Alle som har bidratt til denne svindelen, og deres supportere bør granskes grundig og tiltales i rettsapparatet. - Erna Gubrinsdottir
23.11.2009 16:48
Undersjøiske vulkaner, sola og kosmisk stråling står for 99,9 % av temperaturøkningene. Dette går i sykluser - vi har hatt MYE varmere klima på jorden tidligere og tilpasset oss. Det vil også skje denne gang. Mennesker og dyr har ALLTID flyttet seg etter klimaet.
Den såkalte klimatrusselen er oppfunnet av den politiske venstreside med en helt annen agenda enn å "redde" verden - de er ute etter penger og makt til å gjennomføre sine kongstanker på global basis.
Vokn opp, folkens. Erik Solheim & co. lyver ! - Johan Utenland
23.11.2009 16:52
Undersjøiske vulkaner, sola og kosmisk stråling står for 99,9 % av temperaturøkningene. Dette går i sykluser - vi har hatt MYE varmere klima på jorden tidligere og tilpasset oss. Det vil også skje denne gang. Mennesker og dyr har ALLTID flyttet seg etter klimaet.
Den såkalte klimatrusselen er oppfunnet av den politiske venstreside med en helt annen agenda enn å "redde" verden - de er ute etter penger og makt til å gjennomføre sine kongstanker på global basis.
Vokn opp, folkens. Erik Solheim & co. lyver ! - Johan Utenland
23.11.2009 16:53
Du snakker som du har vett til. Ved kraftige klimavariasjoner har maaange arter dødd ut hver gang og menneskeheten har flere ganger vært på randen av utryddelse. Tror det er du som bør våkne opp. - Arne Andersen
23.11.2009 16:54
Fint og se mange opplyste nordmenn!! stortinget skal ned!! slutt og jug til folket hvor er sympathi i dette bilde - Joran ingerbertsen
23.11.2009 16:54
Det er vel en trussel for oss, men kloden følger sin naturlige syklus, og det er uakseptabelt at vi skal betale for det, det er ikke noe mengde med penger i verden som kan gjøre NOE med klodes naturlig syklus..
Dette har kjedd før og vil kje igjen og igjen. Forskjellen nå, er politekere som rett og slett 'stjeler' våre penger, og det er det hele Co2 'skremselen' har vært brukt til og slik har det også blitt planlagt.. - Lars
23.11.2009 17:16
Det er vel en trussel for oss, men kloden følger sin naturlige syklus, og det er uakseptabelt at vi skal betale for det, det er ikke noe mengde med penger i verden som kan gjøre NOE med klodes naturlig syklus..
Dette har kjedd før og vil kje igjen og igjen. Forskjellen nå, er politekere som rett og slett 'stjeler' våre penger, og det er det hele Co2 'skremselen' har vært brukt til og slik har det også blitt planlagt.. - Lars
23.11.2009 18:13
Hvordan en mikrofraksjon av gassene i atmosfæren skal kunne svare for en global oppvarming med påfølgende klimaendringer har jeg stilt store spørsmålstegn ved lenge. At det for lenge siden er dokumentert store svakheter og feil med bl.a. al gore's film synes ikke å bety noe lengre. CO2- mobben har fått blod på tann og penger på konto for å forske. Sannheten er jo at dersom man ønsker feite bidrag til sin forskning idag bør man forske på klimaendringer grunnet menneskeskapte utslipp av CO2. Vitenskapen er dessverre også en politisk arena :( - euqid
27.11.2009 16:54
Løsrevne sitater fra stjålne eposter vs mange tiårs solid forskning veies opp mot hverandre på et nettsted kalt Science.no...
Både innlegget og kommentarene ovenfor fungerer utvilsomt best som satire. :-) - Alfred E. Neuman
02.12.2009 03:57
"Løsrevne sitater..."
Ja, det må være hardt å måtte innse fakta, eller er det kognitiv dissonans som gjør seg gjeldende?
Du kan si hva du vil, men det er mye mer enn "løsrevne sitater" hvis du hadde giddet å lest hva som faktisk kommer fram.
Det er innrømmelse på manipulering.
Og ikke nok med det, dette var bare del 1 på noen og 60 MB, det kommer mer, ca 160 Mb ble lekket ut, og bare halvparten er i den offentlige arenaen.
Litt merkelig er det at all grunndata nå, liksom, ble slettet på åttitallet? Kom beleilig dette eller hva?
Også her ser det ut som at klimabløfferene prøver å bløffe seg ut av situasjonen, men nå er det slik at når man lyver, da bruker det å bli inkonsist, spesielt når man må lyve på sparket, slik som i dette tilfelle med "data som ble slettet på åttitallet".
For det er nevt av Mann selv, i e-mailene, at han har basert sine "beregninger" på nettopp disse dataene som liksom ble slettet :D
LOL snakk om å drite seg ut...og det samme gjelder deg A.E.Neuman
Får håpe alle involverte blir stillt for retten fortest mulig, for dette er ikke en glipp eller en misforståelse, men bevisst manipulering og rett og slett svindel! - Erna Gubrinsdottir
16.12.2009 22:34
"Penge maskin er skapt". Ja det er utrulige mange arbeidsplasser som blir berget med klima/forskning.På de siste 3 ÅR e havstanden sunket noe millimeter,"surhts" grad i fiskevann er på 70tals nivå CO2 e meget Høy,Bevist i jordas syklus i mange milloner år ved forskning.Men det vi oppleve i media er et "Hysteri" for det er mange av blodigler som ikke er ute etter Miljøet men "PENGENE".Nei gjør som dem reis med privat- jettfly eller kunn vanlig rutefly for oss på gata som skal betale gjildet til dem som bevilge milijarder ut av lande.Her i norge legges vell ned snart alle Forsknings-miljø.vi kunne ha brukt sjøl de pengene på forskning inn naturgassen har vi nok av.eller verdens storste mijøbombe Biodiesel/Ettanol.Mvh jon - jon
12.02.2010 13:06
Jeg synes at det er bra at jeg blir kjendis fordi jeg har altid drømmt å bli kjendis.Og har skrever 12 sanger.VÆR DÅ SNILLLLLL
- Riley
http://rRiley